Moje konto Moje konto

Blokada rozrządu BMW 2.0 N47 N47S N57 DIESEL łańcuch

Na stanie: Brak

Czas dostępności: Niedostępny

Numer katalogowy: MGS2196

Waga: 1.8 kg

Producent: MAGNUS

Opis produktu Blokada rozrządu BMW 2.0 N47 N47S N57 DIESEL łańcuch

Zestaw blokada rozrządu BMW zawiera:
- blokada pompy wtryskowej 
- blokada wałka rozrządu 
- blokada wału korbowego 
- blokada napinacza łańcucha

Kody silnika 2.0 N47 i N47S D20A (2007 - 2010)

Samochody:
Seria 1: 116d 118d 120d 123d  (E81 E82 E87 E88 F20)
Seria 3: 316d 318d 320d 325d 330d (E90 E91 E92 E93 F30)
Seria 5: 520d 525d 530d 530d 535d 535d GT GT M550d (E60 E61 F07 F10 F11)
Seria 7: 730d 740d 750D (F01)

X1: 1.8d; 2.0d; 2.3d, (E84) 
X3: 1.8d; 2.0d; 3.0d, 3.5D (E83 F25) 
X5: 3.0d; 4.0d; M5.0d, (E70) 
X6: 3.0d; 4.0d; M5.0d, (E71)

16d 118d 120d 123d  (E81 E82 E87 E88 F20)

Blokada wału korbowego N47 N57

Ogólne środki ostrożności

Odłącz przewód uziemiający akumulatora.

Usuń świece żarowe, aby ułatwić obracanie silnika.

Przekręcić silnik w normalnym kierunku obrotów (chyba, że podano inaczej).

Przestrzegać momentów dokręcania.

Jeśli zamontowano: Zaznaczyć pozycję czujnika położenia wału korbowego (CKP) przed demontażem.

NIE obracaj wałem korbowym za pośrednictwem wałka rozrządu lub innych zębatek.

NIE należy obracać wału korbowego ani wałka rozrządu z usuniętym łańcuchem rozrządu.

 

Demontaż

Demontaż / instalacja łańcucha rozrządu wymaga:

Usuwanie silnika.

Demontaż głowicy cylindrów.

Demontaż łańcucha pompy oleju.

Demontaż miski olejowej.

UWAGA: Łańcuchy rozrządu umieszczone z tyłu silnika.

 

Silnik w TDC na cylindrze nr 1.

Upewnić się, że płaty wałka rozrządu są ustawione w sposób pokazany [1].

Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].

Upewnić się, czy znaki rozrządu w tylnej części kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane [3].

Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu [4].

Upewnić się, że narzędzie do ustawiania wałka rozrządu opiera się o głowicę cylindrów.

Wymontować dodatkowy napinacz łańcucha rozrządu [5].

UWAGA: Jeśli napinacz łańcucha ma zostać ponownie użyty, należy go opróżnić z oleju. Ściśnij nurnik powoli dwa razy.

Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu [6].

Wymontować koło zębate wałka rozrządu.

Wymontować zespół wspornika wałka rozrządu.

Wymontuj głowicę cylindrów.

Wymontować szynę i łańcuch napinacza wtórnego łańcucha rozrządu.

Zamontować przyrząd do mocowania wału korbowego [7]. Zabezpiecz narzędzie za pomocą śruby [8].

Poluzować śrubę koła zębatego pompy wysokiego ciśnienia [9].

Wymontować koło zębate pompy wysokiego ciśnienia. Użyj wysokociśnieniowego narzędzia do usuwania koła zębatego pompy paliwa.

Ściśnij główny napinacz łańcucha rozrządu i zablokuj za pomocą sworznia [10].

Wymontować główny napinacz łańcucha rozrządu [11].

Wymontować główną prowadnicę łańcucha rozrządu i szynę napinacza.

Wymontować przyrząd do utrzymywania wału korbowego [7].

Wymontować koło zębate pompy wysokociśnieniowej wraz z pierwotnym łańcuchem rozrządu.

Instalacja

Dopasuj główny łańcuch rozrządu do koła zębatego wału korbowego.

Zamontować przyrząd do mocowania wału korbowego [7]. Zabezpiecz narzędzie za pomocą śruby [8].

Pozycja wału korbowego ustawiona na cylinder 45 ° ATDC nr 1.

Upewnić się, że rowek na wale pompy wysokiego ciśnienia jest wyrównany z występem w obudowie rozrządu [12].

Zamontować koło zębate pompy wysokiego ciśnienia.

Upewnić się, że znacznik rozrządu w kole pompy wysokiego ciśnienia ustawiony jest w linii z występem w obudowie rozrządu [13].

Dokręcić śrubę koła łańcuchowego wysokociśnieniowej pompy paliwowej [9]. Moment dokręcania: 65 Nm.

Zamontować główną prowadnicę łańcucha rozrządu i szynę napinacza.

Zamontować główny napinacz łańcucha rozrządu [11].

Wyjmij kołek blokujący napinacz [10].

Zamontować szynę napinacza wtórnego łańcucha rozrządu.

Zamontuj dodatkowy łańcuch rozrządu.

Wymontować przyrząd do utrzymywania wału korbowego [7].

Zamontować łańcuch pompy oleju.

Zamontuj osłonę łańcucha rozrządu i koło zamachowe.

Obrócić wał korbowy w lewo o 45 °.

Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].

Zainstaluj głowicę cylindrów.

Upewnić się, czy znaki rozrządu w tylnej części kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane [3].

Zamontować zespół wałka rozrządu.

Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu [4].

Zamontować koło zębate wałka rozrządu.

Tymczasowo dokręcić śruby koła zębatego wałka rozrządu [6]. Moment dokręcania: 10 Nm.

Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu o 90 ° [6].

Zamontować dodatkowy napinacz łańcucha rozrządu [5]. Moment dokręcania: 70 Nm.

Dokręcić śruby koła zębatego wałka rozrządu [6]. Moment dokręcania: 15 Nm.

Usuń specjalne narzędzia [2] i [4].

Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].

Upewnić się, że znaki rozrządu na zębatkach wałków rozrządu są wyrównane [3].

Upewnić się, że narzędzie do ustawi

ania wałka rozrządu opiera się o głowicę cylindrową [4].

Usuń specjalne narzędzia [2] i [4].

 

Opinie

Ocena:

Poleć produkt

:
:
: