BLOKADA ROZRZĄDU BMW M47 M57 M57TU 2.0 3.0 DIESEL

79,00 zł Brutto
SATRA
Indeks: S-X4757
1.4 kg
Dostępny od ręki

Przedmiotem oferty jest zestaw blokad rozrządu do samochodów BMW M47 M57 M57TU 2.0 3.0 D

Typy silników: M47, M47TU,M47T2, M57, M57TU, M57T2 (diesel)
Modele: E38, E39, E46, E53, E60, E61

seria 1 E87 118 d / 120d (03-07)
seria 3 E46 318 d/td (00-05) / 320 d/cd (97-06) / 330 d/cd/xd (98-06), E90/91/92/93 318 d/td (04-07) / 320 d/cd (04-07) / 325 d (06-08) / 330 d/cd/xd (04-08) / 335 d (06-08)
seria 5 E39 520 d (99-04) / 525 d/xd (99-04) / 530 d/xd (98-04) E60/61 520 d (05-08) / 525 d/xd (02-08) / 530 d/xd (02-08) / 535 d (04-08)
seria 6 E63/64 635 d (06-08)
seria 7 E38 730 d/ld (98-01), E65/66 730 d/ld (02-08)
seria X3 E83 2.0d / 3.0 d (03-08)
seria X5 E53/E70 3.0 d (00-08)

Numery narzędzi serwisowych:
OEM 116320
OEM 112300
OEM 116080
OEM 115180
OEM 113340

Instrukcja rozrządu BMW M47, M47TU, M57, M57TU

Jeśli zamontowano:
Zaznaczyć pozycję czujnika położenia wału korbowego (CKP) przed demontażem.
NIE obracaj wałem korbowym za pośrednictwem wałka rozrządu lub innych zębatek.
NIE należy obracać wału korbowego ani wałka rozrządu z usuniętym łańcuchem rozrządu.

Jak wymienić łańcuch rozrządu w BMW 535D E60 E61 2007-2010
Demontaż / instalacja łańcucha rozrządu wymaga:
6 cylindrów: usuwanie silnika.
Demontaż głowicy cylindrów.
Demontaż miski olejowej.

UWAGA:
1. Zapoznaj się z danymi technicznymi Autodata, aby poznać kolejność dokręcania i momenty obrotowe.
2. Sprawdź moment dokręcania w module danych technicznych.

Silnik w TDC na cylindrze nr 1.
Usuń zaślepkę z bloku cylindrów.
Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego [1].
Upewnić się, że występy wałków rozrządu są ustawione w sposób pokazany [2] i [3].
Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałka rozrządu w wale rozrządu ssania [4].
Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów.
Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałek rozrządu zdawczego na wałku rozrządu wydechu [5].
Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów.
Upewnić się, że znaki rozrządu z tyłu kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane z górną krawędzią głowicy cylindrów [6].
Jeśli nie, wyreguluj wałki rozrządu w następujący sposób:
Przytrzymaj wałek rozrządu z kluczem na sześciokącie [7].
Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu w wale [8].
Wyrównaj wlotowy wałek rozrządu. Użyj narzędzia do ustawiania wałka rozrządu [4].
Upewnić się, że narzędzie do ustawiania wałka rozrządu opiera się o głowicę cylindrów.
Zablokować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu wału w pozycji za pomocą narzędzia blokującego [9].
Dokręcić śruby koła zębatego wałka rozrządu [8]:
Moment dokręcania: 4 cylindry - 15 Nm. 6 cylindrów - 14 Nm.
UWAGA: Śruby koła zębatego wałka rozrządu MUSZĄ być używane tylko jeden raz.

Można zapobiec obracaniu wałka rozrządu za pomocą klucza w pokazanej pozycji [7].
Wymontuj sworzeń rozrządu koła zamachowego.
Zdemontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu / blokowania.
Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Sprawdź ustawienie zaworu.
Aby zablokować napinacz górnego łańcucha rozrządu:
UWAGA: Tylko górny napinacz łańcucha rozrządu może zostać zresetowany z założoną osłoną przedniego łańcucha rozrządu.

Usuń zaślepkę [10].
Obracaj wałek wlotowy powoli, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby ścisnąć napinacz górnego łańcucha rozrządu.
Możliwy jest obrót wałka rozrządu za pomocą klucza sześciokątnego [7].
Włożyć sworzeń blokujący napinacz łańcucha rozrządu [11].
Aby zablokować dolny napinacz łańcucha rozrządu:
Zdjąć pokrywę łańcucha rozrządu.
Ściśnij tłoczek napinacza. Założyć sworzeń blokujący napinacz łańcucha rozrządu [12].
Aby odblokować napinacze łańcucha rozrządu:
Usuń kołki zabezpieczające [11] i [12].
Załóż nową śrubę środkową koła pasowego wału korbowego.
Moment dokręcania: M10 - 40 Nm + 120 °. M18 - 100 Nm + 150 °.
UWAGA: Wałki rozrządu mogą być obracane bez zaworów stykających się z tłokami, gdy wał korbowy jest ustawiony na 45 ° BTDC na cylindrze nr 1.