Blokada rozrządu BMW 2.0 Diesel N47 / N47S D20A

94,50 zł Brutto
MAGNUS
Indeks: MGS01554
1 kg
Dostępny od ręki

Blokada rozrządu BMW 2.0 Diesel N47 / N47S D20A

118d E81/87 (06-10),
120d E81/82/87 (06-10),
123d E81/82/87 (07-10),
318d E90/91 (07-10),
320d E90/91/92 (05-10),
520d E60/61 (06-08),
X3 2,0d E83 (07-10)

Demontaż

Demontaż / instalacja łańcucha rozrządu wymaga:
Usuwanie silnika.
Demontaż głowicy cylindrów.
Demontaż łańcucha pompy oleju.
Demontaż miski olejowej.

UWAGA: Łańcuchy rozrządu umieszczone z tyłu silnika

Silnik w TDC na cylindrze nr 1.
Upewnić się, że płaty wałka rozrządu są ustawione w sposób pokazany [1].
Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].
Upewnić się, czy znaki rozrządu w tylnej części kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane [3].
Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu [4].
Upewnić się, że narzędzie do ustawiania wałka rozrządu opiera się o głowicę cylindrów.
Wymontować dodatkowy napinacz łańcucha rozrządu [5].
UWAGA: Jeśli napinacz łańcucha ma zostać ponownie użyty, należy go opróżnić z oleju. Ściśnij nurnik powoli dwa razy.
Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu [6].
Wymontować koło zębate wałka rozrządu.
Wymontować zespół wspornika wałka rozrządu.
Wymontuj głowicę cylindrów.
Wymontować szynę i łańcuch napinacza wtórnego łańcucha rozrządu.
Zamontować przyrząd do mocowania wału korbowego [7]. Zabezpiecz narzędzie za pomocą śruby [8].
Poluzować śrubę koła zębatego pompy wysokiego ciśnienia [9].
Wymontować koło zębate pompy wysokiego ciśnienia. Użyj wysokociśnieniowego narzędzia do usuwania koła zębatego pompy paliwa.
Ściśnij główny napinacz łańcucha rozrządu i zablokuj za pomocą sworznia [10]
Wymontować główny napinacz łańcucha rozrządu [11].
Wymontować główną prowadnicę łańcucha rozrządu i szynę napinacza.
Wymontować przyrząd do utrzymywania wału korbowego [7].
Wymontować koło zębate pompy wysokociśnieniowej wraz z pierwotnym łańcuchem rozrządu.
Instalacja
Dopasuj główny łańcuch rozrządu do koła zębatego wału korbowego.
Zamontować przyrząd do mocowania wału korbowego [7]. Zabezpiecz narzędzie za pomocą śruby [8]
Pozycja wału korbowego ustawiona na cylinder 45 ° ATDC nr 1.
Upewnić się, że rowek na wale pompy wysokiego ciśnienia jest wyrównany z występem w obudowie rozrządu [12].

Zamontować koło zębate pompy wysokiego ciśnienia.
Upewnić się, że znacznik rozrządu w kole pompy wysokiego ciśnienia ustawiony jest w linii z występem w obudowie rozrządu [13].
Dokręcić śrubę koła łańcuchowego wysokociśnieniowej pompy paliwowej [9]. Moment dokręcania: 65 Nm.
Zamontować główną prowadnicę łańcucha rozrządu i szynę napinacza.
Zamontować główny napinacz łańcucha rozrządu [11].
Wyjmij kołek blokujący napinacz [10].
Zamontować szynę napinacza wtórnego łańcucha rozrządu.
Zamontuj dodatkowy łańcuch rozrządu.
Wymontować przyrząd do utrzymywania wału korbowego [7].
Zamontować łańcuch pompy oleju.
Zamontuj osłonę łańcucha rozrządu i koło zamachowe.
Obrócić wał korbowy w lewo o 45 °.
Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].
Zainstaluj głowicę cylindrów.
Upewnić się, czy znaki rozrządu w tylnej części kół zębatych wałków rozrządu są wyrównane [3].
Zamontować zespół wałka rozrządu.
Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu [4].
Zamontować koło zębate wałka rozrządu.
Tymczasowo dokręcić śruby koła zębatego wałka rozrządu [6]. Moment dokręcania: 10 Nm.
Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu o 90 ° [6].
Zamontować dodatkowy napinacz łańcucha rozrządu [5]. Moment dokręcania: 70 Nm.
Dokręcić śruby koła zębatego wałka rozrządu [6]. Moment dokręcania: 15 Nm.
Usuń specjalne narzędzia [2] i [4].
Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego / napędu [2].
Upewnić się, że znaki rozrządu na zębatkach wałków rozrządu są wyrównane [3].
Upewnić się, że narzędzie do ustawiania wałka rozrządu opiera się o głowicę cylindrową [4].
Usuń specjalne narzędzia [2] i [4].