- Towar czasowo niedostępny
LAMPA STROBOSKOPOWA JONNESWAY AR020022
Lampa przeznaczona jest do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach z zapłonem iskrowym. Charakteryzuję się następującymi parametrami:
- zasilanie z instalacji 12 V-zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem
- palnik o bardzo dużej jasności błysku
- soczewka kształtującą oświetlany obszar
- obudowa z tworzywa sztucznego, odporna na uderzenia
- odłączane kable zasilające
- sygnalizacja gotowości do pracy
- ergonomiczny kształt.
Marka Jonnesway gwarantuje solidne i precyzyjne wykonanie produktu.
Jakość nieporównywalna z żadnym tańszym zamiennikiem.
POMIAR KĄTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
1. W celu przeprowadzenia pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu należy postępować według podanej kolejności:
2. Odszukać znaki kontrolne na kole pasowym i bloku silnika.
3. Oczyścić je z brudu i ewentualnie pokryć kroplą białej farby.
4. Odszukać w instrukcji serwisowej wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, prędkość obrotową silnika, temperaturę oleju oraz informację o konieczności odłączenia przewodu podciśnieniowego z regulatora wyprzedzenia zapłonu.
5. Uruchomić silnik, doprowadzić go do odpowiedniej temperatury i sprawdzić obroty.
6. Podłączyć lampę do regulatora (zacisk czarny do bieguna ujemnego, czerwony do dodatniego) dodatniego sondę indukcyjną założyć na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Strzałka na obudowie sondy powinna być skierowana w stronę świecy zapłonowej.
SPRAWDZANIE PODCIŚNIENIOWEGO REGULATORA KĄTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU.
1. Podłączyć przewód podciśnieniowy do króćca podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
2. Pozostawić silnik na biegu jałowym.
3. Światło lampy stroboskopowej skierować na znaki kontrolne i zapamiętać ich położenie.
4. Zdjąć przewód podciśnieniowy z króćca podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
5. Światło lampy stroboskopowej skierować na znaki kontrolne.
6. Jeżeli położenie znaków pozostaje niezmienne to regulator jest uszkodzony.
7. Nacisnąć przycisk lampy i skierować światło błysków na znaki kontrolne. Porównać ich położenie z zaleceniami producenta.
REGULACJA KĄTA POŁOŻENIA ZAPŁONU.
Jeżeli znaki kontrolne są położone nieprawidłowo to należy przeprowadzić regulację kąta położenia zapłonu.
1. Poluzować śrubę mocującą aparat zapłonowy.
2. Obracając obudową aparatu zapłonowego obserwować położenie znaków kontrolnych w świetle lampy stroboskopowej.
3. Po osiągnięciu poprawnego położenia znaków kontrolnych dokręcić śrubę mocującą aparat zapłonowy.
4. Odłączyć lampę stroboskopową.
5. W przypadku poprawnie działającego układu zapłonowego obraz znaków jest stały i regularny.
SPRAWDZANIE ODŚRODKOWEGO REGULATORA KĄTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU.
1. Światło lampy stroboskopowej skierować na znaki kontrolne.
2. Płynnie zwiększać obroty silnika obserwując położenie znaków kontrolnych.
3. Położenie znaku kontrolnego na kole powinno się płynnie zmieniać osiągając położenie określone przez producenta.